Interview i My-Pleasure.dk

Appearance – rundt om det danske brand

Her skal det handle om en let form for mikronfonholderi. Oprindelig ville jeg blot have fremvist nogle nydelige fotos af noget ditto tøj til mænd. Firmaet er dansk – og hører til på de mere kulørte hylder. Jeg har ladet gutterne fra Appearance tale frit fra leveren – og for mit vedkommende er den sidste del af det sidste svar en befriende ærlig udtalelse…

Hvordan vil I selv beskrive Appearance som brand?
– Appearance er et dansk herrebrand med rødder i Charlottenlund. Vores tøj er designet med omtanke og fokus på lækker kvalitet, detaljer og pasform, der henvender sig til den stilbevidste moderne mand. Vi har taget udgangspunkt i herremodens klassiske elementer og givet det et tvist af modens tendenser. Tøjet er stilsikkert og udført i den bedste europæiske kvalitet som man kan have glæde af de næste mange år. Det er casual tøj, der er tænkt til, efter arbejde, i weekenden og til uformelle sammenkomster.

"Vores vision er at skabe en fritidsgarderobe til manden, der værdsætter altid at være velklædt og komfortabel – uafhængigt om han klæder sig på til afslapning efter arbejde, henover weekenden eller på ferie. I vores øjne skal fritidstøj ikke bare være behageligt, det kan også være lækkert – vi kalder det “leisure wear”.

Vores seneste kollektion giver et godt indblik i hvem Appearance er, hvor hvert stykke tøj er designet ud fra vores helt specielle indtryk af steder vi har lært at holde af på den fantastiske ø, Mallorca, der har så meget mere at byde på end hvad øjet hurtigt ser. Farverne og materialerne på tøjet afspejler stedets liv, blændede natur og dets rolige døgnrytme. Den lyse Cappuccino skjorte er f.eks. til de afslappede dagstimer langs ved vandet på en hyggelig café og den mørke skjorte til de varme aftentimer. Oppe i bjergene fandt vi inspiration til vores sweatshirt, Andratx, med en elegant polokrave, samtidig med vores sommerjakke, S’Arraco, til når viden blæser og havet bruser.

The Mallorca Collection er afslappet luksus, hvor man samtidig er skarpt klædt på til, hvad dagen byder på. Mønstrene og farverne spiller her en afgørende forskel. De rene og klare farver fra Mallorcas natur afspejler et positivt humør, mens vores mønstrede skjorter giver et legende og let udtryk.

Med fokus på kvalitet og holdbarhed, ønsker vi at give vores kunder den bedste oplevelse med deres garderobe, som de kan have gennem flere år. Vi har et stærkt samarbejde med vores producenter, der alle producerer med fokus på skånsomme, grønne løsninger, hvor producenten målrettet arbejder på at minimere sit klimamæssige fodaftryk til gavn for miljøet.

Og hvad får man hos jer, som man ikke får hos andre herrebrands?
– Kvalitet og oplevelse er to nøgleord hos Appearance. Vi brugte omkring halvandet år på at arbejde på den ultimative pasform, før vi startede og har løbende gennem årene udviklet og optimeret den. Vi mener at ramme den optimale pasform til den Skandinaviske mand, som ofte mangler lidt længde på krop og ærmer. Pasformen er for os altafgørende. Den er sammen med et kompromisløst valg af kvaliteter, med til at give brugeren den bedste oplevelse af produktet. Vi sørger for at alt vores tøj ikke krymper i vasken, så brugeren ikke skal bekymre sig om valg af størrelse. Hos Appearance får du elegant, holdbart og komfortabelt tøj til den kvalitetsbevidste mand.

Hvad er det mest inspirerende og det mest trættende ved at beskæftige sig med herrekonfektion?
– Hele tiden at kunne udfordre os selv på kvalitet og styles er enormt inspirerende. Vi bliver inspireret til nye produkter fra alle steder og at arbejde videre med vores inspiration til en samlet kollektion, se den færdig, for at arbejde videre med den næste, er virkeligt spændende. Fra at sidde og kigge på tekstiler og tænke på hvad de kan blive til, til at sidde på en havnecafe med en cappuccino.

Udfordringen ved at starte vores eget og se det vokse, finder vi også særdeles inspirerende. Det er ikke altid lige let, og ikke en nem branche vi har valgt af gå ind i, men det giver os blot endnu mere drive.

"Kampen om opmærksomhed er altid en udfordring. Er man ikke synlig hele tiden, eksisterer man simpelthen ikke. Det mest trættende må dog være alle de udsalg og rabatter året rundt, der gør det svært for et ungt brand at skabe konkurrence."

Læs Interviewet hos My-Pleasure her