Generelle oplysninger

Appearance A/S
CVR-nr: 34458561
Hyldegårdsvej 34, 2920 Charlottenlund
info@appearance.dk
+45 50764339

Betaling

Appearance modtager betaling med VISA-Dankort, alle VISA betalingskort, alle Mastercard betalingskort og MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.
Appearance bruger godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering

Appearance’s pakker bliver afsendt samme dag (såfremt ordren er indgået inden kl 14.00 på en hverdag). Pakker leveres under normale omstændigheder inden for 1-2 hverdage.
Pakker i Danmark sendes med GLS, Post Nord, DAO eller Burd Delivery.
Bemærk venligst om evt. anden leveringstid fremgår under det valgte produkt, da der kan forekomme længere leveringstider på bl.a. preorders.

Appearance tilbyder aftenlevering med Burd Delivery til udvalgte postnumre. Servicen tilbydes mandag-fredag til postnumrene 0-2920, 3450, 3460, 3500, 3520, 4000, 4040, 4600 + 4681. Helligdage er undtaget.

Din levering bringes ud med fragtfirmaet BURD Delivery i tidsrummet 18:00-22:00. Du modtager en SMS fra BURD Delivery med et forventet leveringstidspunkt (+/- 30 min).

BURD Delivery vil kun fremgå som leveringsmulighed i din kurv, hvis du bor i en af ovenstående muligheder, samt hvis du bestiller før kl. 14:00.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret,
ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal du tage kontakt til vores kundeservice på info@appearance.dk, og fremsende billeder der tydeligt viser det du reklamerer over.

Hvis du vil returnerer i forbindelse med en reklamation bedes du sende en mail til vores kundeservice på info@appearance.dk

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Ombytning af en vare

Det er nemt og hurtigt at ombytte dine varer med disse 4 steps:

  1. Kontakt os på info@appearance.dk. Du vil nu få tilsendt returlabel pr. mail.
  2. Pak dine varer forsvarligt ned. Sørg for produkterne er foldet pænt sammen som da du modtog dem. Bemærk at vi forbeholder os retten til, at tilbageføre et mindre beløb svarende til produkternes stand, såfremt ovenstående ikke overholdes. 
  3. Fastgør returlabelen til pakkens største flade, så den er synlig og letlæselig. (Bemærk at din returlabel er unik, og kun kan bruges én gang - kontakt os ved eventuelle problemer). 
  4. Aflever pakken i din nærmeste GLS pakkeshop.

Bemærk det er gratis at ombytte varen til en anden, men at der kun kan ombyttes til produkter med en billigere eller tilsvarende pris.

Returnering af en vare 

Det er nemt og hurtigt at returnere dine varer med disse 4 steps:

  1. Kontakt os på kundeservice@appearance.dk og forklar hvilke produkter der skal returneres og hvad de skal ombyttes til. Du vil nu få tilsendt returlabel.
  2. Pak dine varer og returskemaet forsvarligt ned. Sørg for produkterne er foldet pænt sammen som da du modtog dem. Bemærk at vi forbeholder os retten til, at tilbageføre et mindre beløb svarende til produkternes stand, såfremt ovenstående ikke overholdes. 
  3. Fastgør returlabelen til pakkens største flade, så den er synlig og letlæselig. (Bemærk at din returlabel er unik, og kun kan bruges én gang - kontakt os ved eventuelle problemer). 
  4. Aflever pakken i din nærmeste GLS pakkeshop.

    Du har ansvaret for at din returpakke pakkes forsvarligt, samt at den indleveres korrekt i en GLS pakkeshop og efterfølgende kan fremvise dokumentation for indlevering i form af kvittering og trackingnummer.

Fortrydelsesret

Der gives 30 dages fuld fortrydelsesret/returret på ubrugte varer købt i vores Webshop. 

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare.  Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Sender du på egen hånd og for egen regning, skal du kontakte os pr. mail inden for de 30 dage. Såfremt du modtager et defekt produkt, skal du give os besked om dette, senest 30 dage efter modtagelse af produktet.

Der gives 30 dages fuld fortrydelsesret/returret på ubrugte varer købt i vores Webshop med rabat. 

Meddelelsen skal gives pr. mail på info@appearance.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksomme på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur, gør det samme sig gældende, som ved køb i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentligt brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag vi modtager din returnering.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at returneringen er ankommet hos os.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

Ved at benytte appearance.dk accepterer du, at vi behandler dine personoplysninger i henhold til vores datapolitik, som fremgår af følgende link https://appearance.dk/pages/persondata-og-cookiepolitik. Vi er opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af dine personlige oplysninger.

Rabatkoder

Modtagne rabatkoder kan ikke kombineres med andre koder eller rabatter medmindre det er opgivet.

Personoplysninger

Personlige oplysninger dækker alle oplysninger, der kan bruges til at identificere en person, herunder, men ikke begrænset til, for- og efternavn, alder, køn, privatadresse eller anden fysisk adresse, e-mailadresse eller andre kontaktoplysninger, uanset om de vedrører vedkommendes private bopæl eller arbejdsplads. Hvilke personoplysninger indsamler og behandler vi? Som hovedregel kan du tilgå hjemmesiden uden at fortælle os, hvem du er eller give personlige oplysninger om dig selv. Appearance har dog brug for visse personoplysninger for at kunne handle med dig og levere nyheder og andre
tjenester til dig. Virksomheden indsamler kun de personoplysninger, der er nødvendige.

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, telefonnummer og mailadresse.

Virksomheden indsamler ikke personhenførbare oplysninger om dig fra tredjemand og opbevarer ikke informationer om betalingsmidler, fx kortnumre på betalingskort, bankkontonumre eller lignende.

Hvem videregiver vi personoplysninger til?

Personoplysninger afgivet ved Appearance A/S videregives kun til:

• Virksomhedens interne afdelinger
• Udvalgte og betroede tredjemænd, der kan benytte dine personoplysninger med henblik på at levere varer eller serviceydelser, som du har bestilt
• Forretningspartnere med henblik på at registrere og vedligeholde din brugerkonto

For at kunne videreudvikle og forbedre appearance.dk fører vi statistik over, hvordan du bruger hjemmesiden.
Personoplysningerne registreres hos Appearance A/S og opbevares i fem år,
hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Som registreret hos Appearance A/S, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: info@appearance.dk

Cookies

Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.


Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.10.2020